loading...
تا غروب چیزی باقی نمانده است
حسین مظلومی بازدید : 112 1390/01/28 نظرات (0)
سایت «توتال فیلم» فهرستی از ‌١٠ بازیگر تلویزیونی كه ستاره‌ی سینما شده‌اند را تهیه كرده است.
به نقل از توتال فیلم، در فهرست ‌١٠ عنوانی ستارگانی كه پیش از حضور در دنیای سینما در رسانه‌ی عمومی تلویزیون فعالیت داشته‌اند، نام بازیگران سرشناسی چون «تام هنكس»، «رابین ویلیامز» و «جورج كلونی» به چشم می‌خورد.
«تام هنكس» هنرپیشه، كمدین، کارگردان، دوبلور و نویسنه‌ی آمریكایی است كه کارش را با بازی در مجموعه‌های تلویزیونی کمدی و خانوادگی آغاز کرد. در سال‌های ‌٨٢-1980 به خاطر بازی در سریال کمدی «دوستان صمیمی» مورد توجه قرار گرفت و با ایفای نقش در فیلم «بزرگ» به‌ شهرت رسید. بعدها کمدی را کنار گذاشت و بازی در درام‌های جدی را آغاز کرد. او در سال‌های اخیر کارهای متفاوتی در درام‌های جدی، کمدی و پویانمایی اجرا کرده است. «هنكس» در هر دو سری فیلم کارتونی «داستان اسباب‌بازی‌ها»، «صدای وودی»، - عروسک گاوچران - را اجرا کرده است.
 «هنکس» در حال حاضر یكی از مردان پرطرفدار هالیوود است. دستمزد وی برای هر کدام از فیلم‌های آخرش‌٢٠ میلیون دلار بوده است. بازی او در نقش دوست داشتنی «فارست گامپ» هفتاد میلیون دلار درآمد برایش به‌همراه داشت.
وی دو بار در سال‌های ‌١٩٩٣ برای «فیلادلفیا» و ‌١٩٩٤ برای «فارست گامپ» موفق به كسب جایزه اسكار بهترین بازیگر مرد شد.
از معروف‌ترین آثار «هنكس» می‌توان به «بی‌خوابی در سیاتل»، «نجات سرباز رایان»، «جاده‌ای به‌سوی تباهی»، «ترمینال» و «رمز داوینچی» اشاره كرد. وی كسب خرس نقره‌ای جشنواره برلین در سال ‌١٩٩٤ و چهار جایزه گلدن گلوب را در كارنامه افتخارات سینمایی‌اش دارد.
 دیگر بازیگر سینمایی «دنزل واشنگتن»، برای اولین‌بار در سال ‌١٩٧٧ در فیلم تلویزیونی «ویلما» ظاهر شد. او با بازی در فیلم «آزادی را فریاد بزن» ساخته‌ی «ریچارد آتن‌برو» در سال ‌١٩٨٧جایزه‌ی بهترین بازیگر مرد مكمل را از آكادمی اسكار كسب كرد. این بازیگر‌٥٦ ساله تاكنون پنج بار نامزد جایزه‌ی اسكار بهترین بازیگری شده است، كه دو بار در سال‌های ‌٢٠٠٢ برای «روز تمرین» و ‌١٩٩٠ برای «افتخار» موفق به دریافت آن شد.
«واشنگتن» كه به‌تازگی در فیلم‌های معروف و پرفروشی مانند «کتاب الی»، «مناظره کننده‌های بزرگ» و «دار و دسته آمریکایی» ایفای نقش کرده است، دو بار در سال‌های ‌١٩٩٣ و ‌٢٠٠٠ جایزه خرس نقره‌ای بهترین بازیگر مرد جشنواره برلین را دریافت كرد.
«كلینت ایست وود» كارگردان سرشناس هالیوود پس از چند بازی معمولی در برنامه‌های تلویزیونی با نقش‌آفرینی در برنامه‌ی «روهاید» مورد توجه قرار گرفت. وی با پیشنهاد «اریك فلمینگ»، همبازی خود در«روهاید»، برای بازی در «یك مشت دلار» موافقت كرد و به دنیای سینما وارد شد. این بازیگر، کارگردان و تهیه‌کننده ‌٨٠ ساله‌ی آمریکایی برنده‌ی چندین جایزه اسکار است كه از معروف‌ترین ساخته‌های او می‌توان به «نامه‌هایی از ایووجیما»، «پرچم‌های پدران ما»، «عزیز میلیون دلاری» و «نابخشوده» اشاره کرد.
وی در فاصله سال‌های ‌١٩٥٥ تا ‌١٩٧٧ تقریبا فقط به ‌عنوان بازیگر در فیلم‌ها ظاهر می‌شد. مهم‌ترین نقش‌های او نقش کابوی بدون نام سه‌گانه‌ی «سرجولیونه» و نقش «هری» در سری فیلم‌های «هری کثیف» است. در سمت کارگردانی فیلم‌هایش هرکدام بیانگر حقایقی تلخ از دنیای بدون نقص است.
فیلم «نابخشوده» در سال ‌١٩٩٢ برای او اسکار بهترین فیلم و بهترین کارگردانی را به ارمغان آورد. «ایست‌وود» در سال ‌٢٠٠٣ نیز «رودخانه مرموز» را ساخت، که در آن بازیگرانی چون «شون پن» و «تیم رابینز» حضور داشتند و جوایزی از جمله اسکار نیز برای این فیلم مهم دریافت کرده‌اند. خود او نیز نامزد بهترین کارگردانی شد.
 «ایست‌وود» یك‌ سال بعد فیلم تاثیرگذار «عزیز میلیون دلاری» را ساخت و برای بار دوم بعد از «نابخشوده»، اسکار بهترین کارگردانی و فیلم را کسب کرد. در سال ‌٢٠٠٦ دوگانه جنگی درباره جنگ جهانی دوم بین آمریکا و ژاپن با نام‌های «پرچم‌های پدران ما» و «نامه‌هایی از ایووجیما» را ساخت که هر دو از سوی بسیاری از منتقدین بهترین فیلم‌های سال معرفی می‌شوند.
«رابین ویلیامز» كار خود در تلویزیون را از بازی در سریال «مورك غریبه» آغاز كرد و پس از آن به عنوان میهمان در «روزهای خوب» به نقش‌آفرینی پرداخت. «ویلیامز» با بازی در «صبح‌ بخیر ویتنام» در دنیای سینما به شهرت رسید. این بازیگر ‌٦٠ ساله برنده‌ی جایزه‌ی اسکار، گلدن گلوب و گرمی است. او در فیلم‌هایی چون «انجمن شاعران مرده»، «بی‌خوابی»، «جومانجی»، «مرگ دوباره»، «یك ساعت عكاسی» «چه رویاهایی می‌آیند» و «هملت» به نقش‌آفرینی پرداخته است.
 اولین حضور تلویزیونی «جورج كلونی» در سال ‌١٩٧٨ در سریال «صده» بود، اما مهم‌ترین بازی او در سریال «E/R» بود كه تنها یك فصل آن ساخته شد. نام كامل این بازیگر، فیلم‌نامه‌نویس، تهیه کننده و کارگردان آمریکایی، «جورج تیموتی کلونی» است. وی برنده‌ی جایزه اسکار و گلدن گلوب است.
در سال ‌٢٠٠٨ سازمان ملل متحد، او را عنوان یکی از سفیران صلح خود برگزید. وی تلاش‌های بشردوستانه گوناگونی نیز انجام می‌دهد؛ از جمله کوشش برای چاره‌یابی نزاع دارفور، گردآوری پول برای قربانیان زمین‌لرزه ‌٢٠١٠ هائیتی و ساخت فیلم‌های مستند هم‌چون «شن و اندوه» برای افزودن آگاهی در مورد بحران‌های جهانی.
«كلونی» چند سال اخیر در فیلم‌های «پس از خواندن بسوزان» ، «آقای فاكس شگفت‌انگیز»، «بالا در آسمان» و «مردانی كه به بزها خیره شدند» به ایفای نقش پرداخته است.
«ویل اسمیت» بازیگر امروز سینما در دهه‌ی ‌١٩٩٠ در سریال «پرنس بل‌ار» نقش دلقكی بدلباس را بازی می‌كرد. این ستاره‌ی سیه‌چهرده‌ی هالیوود كه در سال ‌٢٠٠٨ به‌عنوان در‌آمدزا‌ترین بازیگر سینمای آمریكا انتخاب شد، در فیلم «7پوند» به كارگردانی «گابریل موچینو» و «پیرپسر» نیز به ایفای نقش پرداخته است. «اسمیت» تاکنون دو بار نامزد جایزه‌ی اسکار برای فیلم های «علی» (‌٢٠٠١) و «به دنبال خوشبختی» (‌٢٠٠٦) شده است.
«جان تراولتا» دیگر بازیگر معروف سینما است كه كار خود را از تلویزیون شروع كرده است. او از بازیگران سریال «اورژانسی» بود و پس از آن در سریال پربیننده‌ی «كوتر دوباره خوش‌ آمدی» ظاهر شد. نام كامل این خواننده و بازیگر معروف آمریکایی «جان ژوزف تراولتا» است. این بازیگر ‌٥٨ ساله بعد از رخداد زمین‌لرزه‌ی هائیتی در ‌‌٢٠١٠، بوئینگ ‌‌٧٠٧ شخصی خود را مملو از غذا، کمکهای اولیه و امدادرسان کرده و به منطقه زلزله‌زده ارسال کرد.
از جمله آثار مطرح «تراولتا» در سینما می‌توان به «قلب‌های تنها» ‌‌٢٠٠٦، «خونسرد باش» ‌‌٢٠٠٥، «ترانه عشقی برای بابی لانگ» ‌‌٢٠٠٤، «پایگاه» (‌‌٢٠٠٣) ، «اره ماهی» ‌‌٢٠٠١، «تغییر چهره» (‌‌١٩٩٧)، «داستان عامه‌پسند» ‌‌١٩٩٧ و «گاوچران شهری» ‌‌١٩٨٠ اشاره كرد.
«آدام سندلر» از بازیگران برنامه‌ی «اجرای زنده‌ی شنبه شب» بود كه در ابتدا به‌عنوان نویسنده با این برنامه‌ی تلویزیونی همكاری می‌كرد. «سندلر» پس از حضور موفق در این برنامه‌ی تلوزیونی در چندین فیلم هالیوودی حضوری موفق داشت؛ به‌طوری که مجموع این فیلمها فروشی در حدود ‌١٠٠ میلیون دلار آمریکا داشت.
برخی از آثار معروف «سندلر» عبارتند از« آقای دیدز» (‌٢٠٠٢)، «پنجاه قرار اول» (‌٢٠٠٤)، «کلیک» (‌٢٠٠٦)، «تو سر به سر زوهان نمی‌ذاری» (‌٢٠٠٨) و «قصه‌های وقت خواب» (‌٢٠٠٨).
«لئورناردو دی كاپریو» بازیگر هالیوودی هم حرفه‌اش را از تلویزیون و بازی در آگهی‌های بازرگانی آغاز كرد. او در سریال تلویزیونی «پدر‌ومادر بودن» به نقش‌آفرینی پرداخت و در چند سریال دیگر هم میهمان شد. او هم‌چنین در سریال «دردهای روز‌افزون» حضور داشت. «دی كاپریو» در سال ‌١٩٩٣ در نقش «توبی» در فیلم «زندگی این پسر» خوش درخشید و نامش در فهرست عنوان بهترین هنرپیشه نقش دوم قرار گرفت.
در همان سال با ایفای زیبای نقش یک معلول ذهنی در فیلم «گیلبرت گرپ چه می‌خورد؟» در کنار «جانی دپ» قرار گرفت که ثمره‌اش کاندیدشدن برای جایزه اسکار در سن نوزده سالگی‌ بود.
در سال ‌١٩٩٦ «دی‌کاپریو» در نقش «رومئو» در فیلم جدید «رومئو و ژولیت» (اثر شکسپیر) حاضر شد. اما با این همه فعالیت و کارنامه خوب هنری فیلم پر سرو صدای «تایتانیک» (‌١٩٩٧) بود که او را تبدیل به فوق‌ستاره‌ای در دنیای هالیوود کرد.
بازیگر‌‌٣٥ ساله‌ی «دارودسته نیویورکی‌ها» چندی پیش با فیلم «جزیره‌ی شاتر» و «تلقین» بر پرده‌ی سینماها بود.
«جیم كری» هم كار خود را با بازی در «اجرای زنده‌ی شنبه‌شب» و «آقای تی» آغاز كرد. او هم‌چنین در «كارخانه‌ی داك» هم ظاهر شد. «ایس ونتورا» دیگر برنامه‌ی تلویزیونی بود كه «كری» را به عنوان پدیده‌ای هنری معرفی كرد. این هنرپیشه و کمدین کانادایی-آمریکایی تا كنون ‌٢ بار برنده‌ی جایزه‌ی گلدن گلوب برای فیلم‌های «نمایش ترومن» و «مردی روی ماه» شده است.
از مطرح‌ترین فیلم‌های جیم كری می‌توان به «بله قربان‌گو» (پیتون رید)، «شماره ‌‌٢٣» (والتر) ، «شوخی با دیك و جین» (دیك)، «مجموعه وقایع ناگوار لمونی اسنیكت» (كانت اولاف)، «درخشش ابدی یك ذهن پاك» (جوئل بریش)، «بروس قادر» (بروس نولان)، «چگونه گرینیچ كریسمس را دزدید» (گرینیچ)،«من، خودم و آیرین» (چارلی بیلیگیتز/لوك تریمبل/خودم)، «مردی روی ماه» (تونی كلیفتون)،«نمایش ترومن» (ترومن بروبنك)، «دروغگو دروغگو» (فلچر رید)،«بتمن برای همیشه» (ریدلر/ادوارد نیگما)،«خنگ و خنگ‌تر» (لوید كریسمس)، «ماسك» (استنلی اپكیس)،«همه چیز در طعم خوب» (رالف)،و «كوه مس» (بابی تاد) اشاره كرد.
اواخر سال گذشته «جیم كری»، بازیگر و كمدین سرشناس هالیوود نشان ادبیات و هنر فرانسه را دریافت كرد.
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
سلام دوستان عزیزم. امیدوارم با نظرات خود ما را در ساخت بهتر این وبلاگ یاری کنین.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 9
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 29
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 33
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 36
  • بازدید ماه : 34
  • بازدید سال : 62
  • بازدید کلی : 2,388